Fodbold for hjertet - Nyt tiltag i Sanderum

19. maj 2021 kl. 20:59

Kom og vær med, når Sanderum Boldklub starter 'Fodbold for Hjertet’, et tilbud om motionsfodbold for mænd og kvinder, der har hjerte-kar-sygdomme - eller som er i risikogruppen for at få disse sygdomme. Der er plads til alle, både den aldrende Messi og den absolutte nybegynder på grønsværen.

‘Fodbold for Hjertet’ er et helt nyt motionskoncept, som kommer til Sanderum Boldklub med opstart fredag den 11. juni 2021. Holdet er for alle, uanset forudsætninger, og træneren er uddannet i at tage hensyn til alle. Det handler ikke om at være den store boldkunstner, men om at hygge sig og have det sjovt sammen med gode holdkammerater.

Bevægelse er godt for både krop og sind – og motionsfodbold er et rigtig godt bud, når du skal i gang eller videre med motion, uden at det bliver hårdt og kedeligt. Motionsfodbold er god og varieret træning, som styrker både krop, kondi og knogler. Men du vil sikkert opleve, at det bedste er sammenholdet og det gode fællesskab på holdet.

”Vi starter 'Fodbold for Hjertet’-holdet, fordi vi gerne vil give et godt og sundt motionstilbud til mænd og kvinder, som måske ikke dyrker så meget sport i forvejen. I Sanderum Boldklub får de chancen for have det lidt sjovt på lige fod med holdkammeraterne, samtidig med at de får sved på panden”, siger tovholder for holdet Tony Joyce.

Kom og vær med, når ‘Fodbold for Hjertet’ starter fredag den 11. juni , kl.16-17.00 i Sanderum Boldklub. Du er også velkommen til at tage fat i Tony på 61658946 eller skriv til sanderumdk@hotmail.dk  for at høre nærmere - eller du kan læse mere om projektet på www.dbu.dk/fodboldforhjertet

Fakta om 'Fodbold for Hjertet’ i Sanderum Boldklub:

• Hvor: Sanderum Boldklub, Holkebjergvej 45, Højme, 5250 Odense SV
  • Hvornår: Fredag kl. 16-17.00