Kunstgræsbanen - Status Oktober 2015

Siden seneste status for kunstgræsbanen i august, har vi atter været til møde med Odense Kommune, og denne gang forløb mødet betydeligt mere konstruktivt.
Vi havde 4 punkter på dagsordenen, de sidste knaster, som skal løses før banen kan realiseres.
- Buffer til uforudsete udgifter.
- Tillempet driftsbudget.
- Afregning af moms i forhold til foreningen.
- Ekstern rådgiver.
Ad 1. Kommunen forlanger en buffer på 10 % til uforudsete udgifter. Denne buffer har vi, men håber selvfølgelig ikke at få brug for pengene.
Ad 2. Tillempet driftsbudget. Vi skal præcisere nogle ting i budgettet, så kommunen kan se, hvilke ting, der hører under Sanderum Boldklubs drift og hvilke ting, der hører under Kunstgræsforeningens drift. Dette er rent teknisk, og giver ikke anledning til problemer.
Ad 3. Afregning af moms. Gennem kunstgræsforeningens revisor har vi fået udarbejdet et dokument, hvori beskrives modellen for fritagelse af moms i forbindelse med anlæggelsen og driften af banen. Denne model forventes godkendt i løbet af den næste måned.
Ad 4. Ekstern rådgiver. Odense kommune har stillet krav om en ekstern rådgiver, som kunne koste op til kr. 240.000,- men gennem en god samtale med kommunen, er der lagt op til en billigere løsning, som tilfredsstiller kommunens krav. Denne model forventes at være på plads om senest en måned.
For at gøre en lang historie kort: Vi har pengene, nu skal vi blot have papirarbejdet gjort færdigt, så kommunen giver endeligt grønt lys.
Det er for sent på året at påbegynde projektet, vi risikerer at banen er gravet op over hele vinteren, så klubbens spillere ikke har noget sted at være, men vi forventer at tingene løser sig nu, så det er sidste vinter på den gamle bane.
Hvis I har spørgsmål til ovenstående, er I velkomne til at kontakte mig.
På kunstgræsforeningens vegne
Mads Hemmingsen
M: 5126 0626