Formandens beretning til årets generalforsamling 2023

Kristian Dybmose , Formand
30. marts 2023 kl. 06:02

Formandens beretning 2023

Kære medlemmer af Sanderum Boldklub, velkommen til årets generalforsamling.

Det er mit første som formand, og som I alle nok ved, er vi i bestyrelsen en gruppe af nye ansigter. Det er glædeligt at vi har fået samlet en masse, som gerne vil gøre en forskel for vores dejlige klub, så den første tak skal gå til jer, Tony, Flemming, Arash, Michael, Nicolai, Jacob, Jan og Søren. Vi har skulle finde hinanden og vores roller hver især, og det har taget tid. Men jeg er glad for at vi er tæt på at være i mål med en rollefordeling, der gør, at vi alle kan bidrage til at gøre vores klub endnu bedre.
2022 har budt på en masse udfordringer. Vi skulle, som nævnt, finde hinanden i det nye bestyrelses setup, det gav uvished over hvem der skulle gøre hvad fordi nogle centrale roller skulle dækkes, og vi manglede indsigt i hvordan vi skulle gøre det. Vi nåede ikke i mål med Fodboldens Dag festen, seniorafdelingen der nærmest kollapsede i vinters, baner der ikke kunne spilles på pga. vejret, dommermangel til kampene, stigende udgifter og en masse andre småting.
Derfor er jeg i dag også stolt over at vi er kommet godt igennem det hele. Der er nemlig ingen vej udenom udfordringer, det er noget vi skal igennem sammen, og det har vi magtet at gøre. Tak til alle jer der har gjort og før en forskel når tingene spidser til.
Jeg er glad for at se, at der er kommet en masse nye spillere til vores seniorafdeling, og at vi nu igen, kan stille et slagkraftigt mandskab, ja nærmest 1,5. Søren har været en kæmpe del af denne omvæltning, og jeg er utrolig glad for at du rakte ud, da du mente du havde overskud til det frivillige arbejde igen efter din operation. Tak for dig, og din indsats.
Vi fik afholdt en god erstatning for fodboldens dag festen, hvor vi hurtigt fik samlet en masse kampe, tændte op i grillen og lejede et fadølsanlæg og havde klubbens medlemmer og deres familier samlet og vi fik hygget i festligt lag. Vi har fået fundet nogle ungdomsspillere der kan dømme børnekampe. Vores kunstgræsbane blev taget i brug i den periode hvor vi ikke måtte være på græs.
Jeg synes generelt, at vi har formået at skabe noget mere liv og varme i klubben, og jeg har selv haft fornøjelsen af at tage tjansen i tutten et par gange og mærke den fantastiske atmosfære på tværs af vores hold og deres nærmeste. Vi har så stærkt et fundament, og det skal vi bygge videre på i 2023. Vi vil gerne se mange flere fællesspisninger, selvom vi har fået skruet op for frekvensen, kan det sagtens blive til flere, det er så dejligt at se de glade drenge i klubhuset. Det gælder også for Tony’s fodbold for hjertet hold, selvom man til tider kunne tro det hed fodbold for ”en undskyldning for at drikke øl”
Vi har fået uddannet flere trænere via C1 og C2 kursus i klubben. Tak til jer der har dygtiggjort jer og til jer der har fået det arrangeret. og vi fik afholdt SB Cup i december og DBU’s i sommers afholdte vi Fodboldskole igen, efter coronaperioden, hvor specielt fodboldskolen var velbesøgt. Det gør mig stolt at vi kunne stille med flere af vores ungdomsspillere som hjælpetrænere, som ugen igennem hjalp til. Tusind tak til jer, og en kæmpe tak til Tony og Bent, som igen, igen styrede ugens begivenheder.
Vi har været vært for NF Academy, og flere DBU kurser, som roser vores klub, vores frivillige og vores setup generelt. Det kan vi alle være stolte af, og det er noget vi fortsat vil tilbyde, så længe de finder det attraktivt.
Vi skal igen i år sætte hegn op til Tinderbox, en opgave vi har bestredet siden Tinderbox startede, og en opgave de nu har dedikeret direkte til os, og på en favorabel aftale fordi vi løser den så godt. Vores frivillige skal derfor have en kæmpe tak for at være gode ambassadører for klubben.
Hartvig skal naturligvis og nævnes her. Selvom Odense kommune gør det svært, med den nye kridtordning håber vi at vi har dig i mange år endnu, du gør en kæmpe indsats, som vi alle tager for givet. Du skal vide, at det gør vi ikke.
Vi har igen i år valgt at samle så mange hold i klubben som muligt på kampdage, hvor vi kan hygge os sammen på tværs. De endelige datoer bliver meldt ud snarest muligt, og vi håber at se så mange som muligt i klubben på de dage. Selvom vores klubfaciliteter trænger til en kærlig hånd, har vi allerede taget nogle skridt i den rigtige retning, takket være vores fantastiske frivillige. Vi har fjernet det gamle hegn og tribunen på stadion, fået et trænerrum og moderniseret vores kommunikationsplatform via Microsoft365 og så har vi netop fået implementeret et nyt kassesystem, hvor vi også kan følge vores salg i kantinen mere digitalt. Tusind tak til Michael, som har været drivkraften i at få det implementeret.
Vi har altså nået og opnået en masse i det forgangne år, men vores arbejde stopper bestemt ikke her. Vi har store planer om at styrke fællesskabet på tværs af vores ungdomsårgange og skabe et økonomisk grundlag, som kan komme alle medlemmer til gode, uanset deres ressourcer. Vi vil snart komme med flere konkrete tiltag, og vi håber på jeres opbakning i vores arbejde for at styrke vores klub og fællesskab. Vi vil forsøge at få flere involveret i det frivillige arbejde i, og omkring klubben, så vi kan opbygge og opretholde en sund forening, som kommer alle til gode
Tak til og for dig Tony. Du er om nogen mr. Sanderum Boldklub. Du er med i alt, jeg tror ikke der er et eneste tiltag i løbet af min tid i klubben, du ikke har deltaget i. Og du deltager aldrig halvt. Du er arbejdshesten og du får bare ting til at ske. Samtidig er du fantastisk til at holde os jordnære, når vi andre svæver op i en lyserød sky med planer og drømme. Uden dig var SB ikke det samme, og vi ville sikkert være gået konkurs.
Jeg vil slutte af med at sige tak til alle vores frivillige, specielt dem der ikke er nævnt i denne beretning, I er hverken glemt eller negligeret, I er utroligt værdsat. Tak til spillere og trænere. I er alle dem som gør Sanderum Boldklub til det fantastiske fællesskab, det er i dag. Vi glæder os til et fortsat godt samarbejde.

Kristian Dybmose , Formand

SANDERUM 27-03-2023